De la început trebuie remarcat că vorbim de un studiu realizat
de compania Clear Asia, din Hong Kong, pe un eşantion de
numai 2.500 de persoane. Cam mic dacă ne raportăm la
numărul de locuitori din China, nu?
Cu toate acestea, rezultatele sunt considerate destul de
relevante, studiul din China fiind parte a unui studiu mai amplu
realizat pe plan mondial de compania Clear. Dacă, la această oră,
pe mapamond podiumul celor mai dorite şi cunoscute mărci
este ocupat, în ordine, de Apple, Google şi BMW, în China
situaţia este alta.
Mai exact, în China, într-un TOP 100 al celor mai dorite
branduri din China, pe locul întâi se situează BMW, urmat de Rolex
şi Apple. Conform oficialilor de la Clear Asia, BMW are o
personalitate foarte puternică şi atractivă în China, clienţii
văzând maşinile BMW drept sexy, de încredere şi sofisticate.
Principalii concurenţi ai BMW, Mercedes-Benz şi Audi,
s-au clasat pe locurile 8, respectiv 12, subiecţii
considerând că, deşi sunt foarte apreciate, nu au bagajul
emblematic şi plin de personalitate al BMW. Realitatea pare să
confirme aceste rezultate, vânzările grupului BMW în China
cifrându-se la peste 180.000 de unităţi în 2010, cu 85% mai mult
decât în 2009, ceea ce face piaţa chineză a treia ca importanţă
după Germania şi USA.
Cei de la BMW sunt de ceva vreme conştienţi de impactul puternic
pe care îl au în China, drept pentru care, în ultimii ani,
principalul salon auto chinezesc este gazda unor premiere
importante pentru BMW – de exemplu, ediţia din acest an a
Salonului Auto Shanghai 2011 va prilejui premiera mondială a noului
BMW Seria 6 Coupe, a lui
BMW M5 Concept, dar şi a versiunii de serie
hibrid plug-in pentru BMW Seria 5.